Normal
0
false
false
false
EN-US
X-NONE
AR-SA
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
نام تحقیق :
رابطه انسان وقرآن
نام استاد : آقای دکترکریمی
تهیه کننده : امیرابوالفتحی
شماره دانشجویی : 910407449
پروژه تحقیقاتی درس
روخوانی قرآن
چکیده
با خواندن عنوان
مقاله فارغ از این سؤال که آیا میان قرآن و انسان رابطه ای وجود دارد دو
سؤال به ذهن می
آید: 1) انسان چگونه با قرآن ارتباط برقرار کند؟ 2) رابطه انسان و قرآن
چگونه
رابطه ای است؟
آنچه
در اینجا قصد بررسی آن را داریم این است که آیا قرآن کریم با انسان رابطه ای داردیا
نه؟
اگر رابطه دارد این رابطه چگونه رابطه ای است؟ آیا ذاتی است یا عرضی؟
اولاً
نظام عالم برای انسان دو بعد تکوین و تشریع را نشان می دهد که البته اساس تشریع
تکوین
است. ثانیاً این دو موجود در هر دو بعد تکوین و تشریع با یکدیگر ارتباط دارند.
ارتباط
در تشریع به صورت قانون گذاری جلوه می کند که این رابطه می تواند حقیقی باشد
یا اعتباری یا هردو. درباره بعد تشریعی این
ارتباط کار زیاد انجام گرفته است وماازاین
امر
نیز اجمالاً سخن خواهیم گفت و لیکن اصل
کار ما پیرامون همان رابطه تکوینی است.
اگرقانون
گذار به تمام امورشخصی که برای او قانون گذاری می کند عالم باشد و ازاوبی
نیاز
باشد، قانونی که می گذارد بر اساس بعد تکوینی وجود اوست و با شخص مورد نظر
ارتباط
دارد و چنین ارتباطی یک ارتباط ذاتی است؛ در غیر اینصورت این ارتباط، یک
ارتباط
عَرَضی است و شخص برای ایجاد ارتباط نیاز به زحمت زیادی دارددأب ما در این
کار
اینست که ابتدا قرآن را معرفی نموده و کمی در حول محور حقیقت کلام الله مجید بحث
نموده
و کمی راجع به انسان و خصوصیات او و راجع به انسان به فعلیت رسیده اعنی
انسان
کامل با استفاده از قرآن بحث می نماییم و سپس با بررسی نقاط اشتراک و افتراق این
دو
حقیقت عظیم نظام عالم به بررسی رابطه انها می پردازیم گاهی در ضمن بحث از